ARIA DI POTENZA Gosi Baczyńskiej
1 września 2022
Młodzieżowa Rada Miasta – szkolenie medialne
18 maja 2023
Show all

Koło młodych fizyków

Dla wielu z nas fizyka jest odległym, nieznanym światem, ale prawda jest taka, że na co dzień żyjemy w „ fizycznym świecie” . Gdyby nie naukowcy nasze życie nie byłoby rozwojowe. Inwestowanie w rozwój to najpierw inwestowanie w wiedzę.

Fundacja Złota Gwiazda z pełnym zrozumieniem odniosła się do prośby wystosowanej od Rady Rodziców przy IX Liceum Ogólnokształcącym im. C. K. Norwida w Częstochowie, aby wspomóc w działaniach „ Koło Młodych Fizyków” , które powstało z inicjatywy uczniów liceum.

Głównym celem realizowanym przez Koło jest kompleksowe przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego, udziału we wszystkich etapach OF.

Jak to się dzieje również w fizyce także i w tym projekcie powstają nowe rozwiązania i celami pobocznymi, które dopełniają ten program jest doskonalenie technik obliczeniowych matematycznych, wzbogacanie umiejętności o rachunek różniczkowy, całkowy powierzchniowy i przestrzenny.  

Uczniowie cyklicznie mają szansę poznawać i próbować się w zagadnieniach fizyki z zakresu programowego szkół wyższych co bezpośrednio wpływa na ich zainteresowanie sprawdzania się w innych aktywnościach pozaolimpijskich takich jak konferencje, pisanie własnych publikacji naukowych.

Fundacja z wielką atencją kieruje swoją pomoc i wsparcie właśnie ku upowszechnianiu edukacji która daje szanse na rozwój zdolnych.

Nasza Fundacja angażując się w „ Koło Młodych Fizyków” wsparła organizację kilku bloków tematycznych :

  • Rachunek różniczkowy i jego zastosowania w zadaniach olimpijskich z fizyki.
  • Rachunek całkowy i jego zastosowania w zadaniach olimpijskich z fizyki.
  • Rozwiązywanie zadań akademickich z zakresu termodynamiki.
  • Rozwiązywanie zadań akademickich z zakresu grawitacji.
  • Przeanalizowanie zadań s Olimpiad Fizycznych w latach 2019 – 2022.
  • Przygotowanie uczniów do konkursu FAST – pisanie prac naukowych.
  • Zastosowanie języków programowania do obliczeń fizycznych.
  • Trenowanie umiejętności pisania samodzielnego artykułu naukowego z wykorzystaniem poznanych technik obliczeniowych.